اولین همایش ملی کیفیت

اولین همایش ملی کیفیت

  • انجمن مدیریت کیفیت ایران، اولین همایش ملی کیفیت را با رویکرد نوین استانداردسازی و با تاکید بر حمایت از حقوق مصرف کننده در چهارم مرداد ماه سال ۱۳۹۴ در مرکز همایش‌ های بین‌ المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد.

    به گزارش دبیرخانه اجرایی همایش این گرد همایی توسط انجمن مدیریت کیفیت و با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران تدوین شده و اهداف و محورهای ذیل را دنبال میکند:

    – بررسی جایگاه و نقش مدیریت کیفیت  بر رضایتمندی مشتری و مصرف کننده

    – بررسی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نحوه اجرای آن

    – بررسی پیش نویس قانون سازمان ملی استاندارد ایران با رویکرد نوین استانداردسازی

    – بررسی نرخ کیفیت با شاخص رضایتمندی مشتریان و مصرف کنندگان کالا و خدمات

    – بررسی تغییرات فضای رقابتی در شرایط پسا تحریم با تاکید بر  استاندارد سازی محصولات و خدمات

    – جایگاه کیفیت در برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور

    – چالش های محصولات ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی

    – مشتری و فرهنگ خرید محصولات دارای نشان استاندارد و کیفیت

    – تحلیل مدل ارزیابی ملی کیفیت ایران و اثربخشی آن بر بنگاه های اقتصادی

    – تبیین شاخص های مدیریت کیفیت در خصوص بنگاه های خدمات محور            

    ۱- چرا باید شرکت کنید؟

       امروزه کیفیت مهم‌ ترین جزء زندگی است. کیفیت در صنعت و خدمات امری ضروری برای ادامه‌ ی حیات و بقای سازمان بوده و نقش مهمی در ایمنی و سلامت مشتری ایفا می­کند.

    کیفیت وارد زندگی شخصی نیز شده و در سنجش سلامت جامعه و مردم استفاده از شاخص کیفیت زندگی امری رایج شده است. هنوز سوء برداشت از کیفیت فراوان است و برخی عقیده دارند که کیفیت در حوزه‌ ی مسئولیت واحد کیفیت سازمان است و نه مسئولیت روزانه‌ی  ‌همه‌ی کارکنان یک سازمان.

    برخی معتقدند کیفیت اجتناب از کارهای خیلی ساده­ است که مشتری را نرنجاند. گروهی بر این باورند که کیفیت واژه ابی صنعتی است و در خدمات محدودیت استفاده دارد لذا این موضوع هم از نظر ماهیتی در شکل­گیری آن و هم از نظر عوامل و عناصر دست­اندر­کار آن پیچیدگی خاص خود را دارد که این همایش بستری جهت شناخت وسیع و روشن در این حوزه را به همراه خود دارد.

    ۲-چه کسانی می توانند شرکت کنند؟

    سازمان‌ ها، شرکت‌ ها و مجموعه‌ های توانمند کشور که شامل: شرکت‌ های تولیدی فعال در حوزه‌ های (صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع بهداشتی و صنایع شوینده و آرایشی) شرکت‌ های تولیدی و صنعتی در حوزه‌ های (صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع برق و روشنایی، صنایع الکترونیک) شرکت‌ ها و مجموعه‌ های تولید در حوزه‌ های (لوزام خانگی، لوازم صوت و تصویر، صنعت مبلمان و دکوراسیون، صنعت فروش و موکت، چرم و پوشاک) شرکت‌ های تولیدی، فنی و مهندسی در حوزه‌ های (صنعت ساختمان، صنایع معدنی، کاشی و سرامیک، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی) مجموعه‌ ها و گروه‌ های خدماتی حامی تولیدکنندگان (صنعت بانکداری، بیمه و سرمایه‌گذاری) می‌توانند در این همایش شرکت کنند.                                                                                  

    ۳- آن چه دریافت می‌کنید؟

    1. ارتباط نزدیک با مدیران و مسئولان و امکان مذاکره‌ ی مستقیم با آنان.
    2. آشنایی و تبادل تجربیات مدیران و مجموعه‌ها با یکدیگر در زمان کوتاه.
    3. ارزیابی توان خود در بخش کیفیت و  رضایت مندی مشتری و مقایسه مجموعه‌ های موازی، بررسی میزان استقبال و رضایت مندی از تولیدات و محصولات مجموعه.
    4. بهره‌ برداری از تبلیغات در نمایشگاه و حاشیه‌ ی اجلاس
    5. دریافت گواهینامه‌ ی معتبر طی دوره‌ در کارگاه‌ های آموزشی.

 

 

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

هشت + هفت =