معرفی همایش

معرفی همایش

به عنوان یک اصل پذیرفته شده “کیفیت فراگیر محصول” زمینه ساز جلب رضایت مشتریان و عامل پایه در حصول رضایت ذینفعان یک سازمان  برای رقابت پذیری و دستیابی به موفقیت پایدار و اساسا در زمره مسائل زیربنایی کشوراست. بنابراین در دنیای رقابتی امروز باید خود را با ساز  و کارهای رقابت پذیری در حال و آینده تجهیز نماییم و اصول نوین مدیریت و قواعد حضور در بازارهای جهانی را بیاموزیم و به اجرا درآوریم. مهمترین این اصول رعایت کیفیت در تمامی ابعاد آن اجرا و استقرار ابزارها و سیستمهای مدیریت کیفیت الگوبرداری و استفاده از روشهای سنجش و اندازه گیری معیارهای موفقیت است.

پنجمین همایش ملی کیفیت با رویکرد رقابت پذیری و بهبود کیفیت در جلب رضایتمندی مشتری، با تجربه موفق در چهار دوره گذشته و مشارکت بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی، صنعتی، خدماتی و بازرگانی در صنایع داخلی و استراتژیک با هدف هم اندیشی و ارائه راهکارهایی در خصوص فرهنگ سازی فراگیر جهت ارتقاء سطح آگاهی افراد جامعه از فرآورده های با کیفیت و دارای نشان استاندارد در بهمن ماه سال ۹۸ برگزار میگردد.

بررسی و تبیین استاندارد سازی نوین، روش های دستیابی به محصولات و خدمات درجه یک بنگاههای اقتصادی، نقش کیفیت در ارتقا سطح بهره وری سازمان ها، تاثیر کیفیت در رقابت پذیری شرکت ها از جمله رویکردهای مطرح شده در چهار دوره گذشته این همایش بوده است که حمایت و مشایعت سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی را به همراه داشته است.

صنایع هدف :

  •  صنایع بانک، بورس و بیمه
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • صنایع خودرو سازی و قطعات وابسته
  • صنایع فولاد
  • صنایع ساختمان
  • صنایع لوازم ورزشی
  • صنایع حمل و نقل
  • صنایع لوازم خانگی
  • صنایع صوتی و تصویری
  • صنایع غذایی و دارویی
  • صنایع نساجی
  • صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی
  • صنایع سلولزی
  • صنایع ارتباطات و فناوری اطلاعات

شاخص ها و معیارهای مدل ارزیابی :

مدل-ارزیابی

نحوه حضور و مشارکت در بخش ارزیابی و پایش همایش :

  • فراخوان توسط دبیرخانه دائمی همایش
  • ثبت فرم اولیه سازمان از طریق سامانه و یا دبیرخانه دائمی همایش
  • انجام فرآیند ثبت نام و تکمیل فرم ارزیابی و ارسال اطلاعات درخواستی در قالب فرم اظهارنامه از طریق وبسایت همایش
  • ارسال اظهارنامه تکمیل شده به همراه شواهد و سوابق مکفی براي تیم ارزیابی از طریق سایت همایش
  • بررسی، داوری، راستی آزمایی، رتبه بندی و معرفی شرکت های برگزیده در سطوح مختلف
  • اعلام نتایج و تجلیل از برگزیدگان همایش ملی کیفیت در روز برگزاری

برنامه های کاربردی همایش :

  • ارزیابی تمامی شرکت کنندگان به صورت ارائه اظهارنامه و در صورت نیاز بازدید حضوری توسط کمیته علمی و داوری همایش
  • فرایند رتبه بندی شرکت ها و سازمان های متعهد به کیفیت در صنایع مختلف
  • برگزاری دوره های آموزشی، کارگاه های تخصصی و جلسات مشاوره و توجیهی
  • برگزاری نشست تخصصی مدیران شرکت های حاضر با مقامات عالی و مسئولین حوزه کیفیت و استاندارد کشور
  • سخنرانی مقامات عالی کشوری جهت اعلام اقدامات و خط مشی دولت و صدور بیانیه رسمی در اختتامیه همایش
  • مراسم تجلیل و قدرانی از واحدهای برتر ارزیابی بر اساس امتیاز و رتبه بندی بدست آمده در اختتامیه همایش
  • برپایی نمایشگاه جانبی جهت ارائه دستاوردها و معرفی شرکتهای متعهد به کیفیت در محل برگزاری همایش
  • حضور در جشنواره  “فیلم، عکس، پوستر و کاریکاتور کیفیت” به همراه معرفی و اهدای جوایز به آثار برگزیده
  • ارائه تجربیات موفق سازمان ها و شرکت های حاضر در حوزه کیفیت

تقدیر و تکریم از مدیران کنترل کیفیت:

مدیران کنترل کیفیت که در کمال صداقت در ایفای وظیفه شغلی و ارتقا توانمندی کنترل کیفیت از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند و همسو با وجدان اخلاقی، در کنار سایر همکاران مشغول خدمت رسانی هستند و در راستای ارتقا کیفیت از هیچ تلاشی دست بر نمیدارند.

ضرورت شرکت در همایش :

ترویج فرهنگ کیفیت و تاثیر آن در میان اقشار مختلف جامعه از جمله مسئولیت های اجتماعی که وظیفه ای نانوشته بر عهده تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خدمات با کیفیت کشور است.

واضح است که مزایای استانداردسازی در جامعه علاوه بر مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات را نیز در بر می گیرد.