تاریخچه برگزاری همایش ملی کیفیت

ایده برگزاری همایش ملی کیفیت توسط شرکت همایش گزاران مهستان مطرح و در سال اول برگزاری آن مورد توجه و حمایت انجمن مدیریت کیفیت ایران واقع و در ۴ مرداد ماه سال ۱۳۹۴ با حضور ۸۰ برند مطرح کشوری در مرکز همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

همراهان و حامیان اولین دوره همایش ملی کیفیت

      • سازمان ملی استاندارد ایران
      • وزارت صنعت معدن و تجارت
      • وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
      • سازمان صنایع هوافضا
      • سازمان صنایع دفاع
      • سازمان غذا و دارو
      • مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
      • اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران
      • خانه صنعت و تجارت ایران
      • و …

 

 

 

 

 

 

اهداف همایش
بررسی جایگاه و نقش مدیریت کیفیت بر رضایت مشتری و مصرف کننده

بررسی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نحوه اجرای آن

بررسی پیش نویس قانون سازمان ملی استاندارد با رویکرد توین استاندارد سازی

بررسی نرخ کیفیت با شاخص نرخ رضایتمندی مشتریان و مصرف کنندگان کالا و خدمات

بررسی تغییرات فضای رقابتی در شرایط پسا تحریم با تاکید بر استاندارد سازی محصولات و خدمات

چالش های محصولات ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی

مشتری و فرهنگ خرید محصولات دارای نشان استاندارد

تبیین شاخص های مدیریت کیفیت در خصوص بنگاه های خدمات محور

سخنرانان اولین همایش ملی کیفیت
مجید ارغنده پور (مدیر کل دفتر نظارت بر تشکل ها و هماهنگی امور استانهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان)

دکتر غلامرضا رفیعی (مشاور عالی سازمان استاندارد در حوزه حقوق مصرف کنندگان)

جناب آقای حسن فروزان فرد (نایب رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران)

جناب آقای صادق بشیری (معاون کالا و خدمات انجمن حمایت از مصرف کنندگان)

جناب آقای فرشید شکر خدایی (عضو شورای سیاست گذاری و کمیته فنی جایزه ملی کیفیت و دبیر اولین همایش ملی کیفیت)

دکتر عباس سقایی (عضو هیات موسس انجمن مدیریت کیفیت ایران، دانشیار مهندسی صنایع و عضو ارشد جامعه کیفیت امریکا)

podbor-personala

جناب آقای فرشید شکر خدایی (عضو شورای سیاست گذاری و کمیته فنی جایزه ملی کیفیت و دبیر اولین همایش ملی کیفی)

دکتر شکر خدایی ابعاد کیفیت را مورد بررسی قرار دادند و اشاره کردند که تعریف کیفیت در سطوح مختلف بلوغ متفاوت است.

ایشان در  ادامه  توضیـح  دادند  کیفیت  به  معنای رضایتمندی  مشتری تعریفی  است که در  استاندارد ایزو ۹۰۰۱ مطرح است.همچنین کیفیت به معنای مناسب بودن برای مقصود تعریفی است از دکتر جوران و در ایزو ۹۰۰۴ کاربرد دارد و در نهایت کیفیت به معنای رضایت متوازن کلیه ذینفعان، تعریف دیگری است که در تعالی سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر عباس سقایی (عضو هیات موسس انجمن مدیریت کیفیت ایران، دانشیار مهندسی صنایع و عضو ارشد جامعه کیفیت امریکا)

دکتر سقایی در ابتدای صحبت هایشان به دو موضوع پرداختند
و توضیح دادند که رشد اقتصادی پایدار از دو راه امکان پذیر است
ابتدا کیفیت و دیگری بهره وری ایشان میزان اعتماد ایرانی ها به کالای
ایرانی، اعتماد مدیران به سیستم های مدیریت کیفیت و اعتماد کارکنان به مدیران سازمان را مورد بررسی قرار دادند.

مجید ارغنده پور (مدیر کل دفتر نظارت بر تشکل ها و هماهنگی امور استانهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان)

آقای ارغنده پور به عنوان سخنران سوم همایش فرمودند : با اینکه در طی سالهای گذشته، کشور با پدیده های مختلف اقتصادی از قبیل: رکود، تورم، تحریم، کاهش درآمدهای نفتی و بحران امنیت کشورهای همسایه،مواجه بوده است؛ با این حال،بسیاری از صنایع و واحدهای خدماتی ضمن توجه به تولید با کیفیت، بهره وری، کاهش انرژی بری در تولید و توسعه تحقیق و سنجش رضایت مشتری و نیاز مصرف کننده، در حال رقابت با صنایع هم خانواده خارجی هستند.

دکتر غلامرضا رفیعی (مشاور عالی سازمان استاندارد در حوزه حقوق مصرف کنندگان)

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های کیفیت، حقوق مصرف‌کننده است و هدف آن ارتقای کیفیت برای ذی‌نفع نهایی یعنی مصرف‌کننده است. این مصرف‌کنندگان می‌توانند مصرف‌کنندگان داخلی، مصرف‌کنندگان یک منطقه جغرافیایی شامل چند کشور و مصرف‌کنندگان در بازارهای جهانی باشند. خوشبختانه اخیرا ارتباط خوب و شایسته‌ای بین جامعه حقوقی کشور و انجمن کیفیت ایران برقرار شده است.

جناب آقای حسن فروزان فرد (نایب رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران)

دکتر فروزان فر فرمودند : در حوزه ضنایع غذایی نیازمند افزایش دانش فنی و افزایش توان مدیریتی بنگاه ها هستیم. اما ما کیفیت را به عنوان یک سه گانه مرغوبیت، زمان و قیمت می دانیم که باید با هم مدیریت شوند. این سه گانه اگر در حوزه تشکل ها، در اتاق بازرگانی و جاهایی که نقش بخش خصوصی در آن بیشتر هست مدیریت شود، احتمال موفقیتش بیشتر است، تا موقعی که این سه گانه را به صورت پراکنده در قسمت های مختلفی از دولت مدیریت کنیم.

جناب آقای صادق بشیری (معاون کالا و خدمات انجمن حمایت از مصرف کنندگان)

رعایت حقوق مصرف کنندگان مستلزم شناخت مردم و نیازها و علایق آنهاست و از طرفی حفظ و صیانت از این حقوق نیازمند قوانین روشن و مدون است؛ رعایت حق و اخلاق از طرف عرضه کنندگان و مصرف کنندگان می تواندمنافع فردی و اجتماعی را برای طرفین به دنبال داشته باشد.

 

گزارش تصویری اولین همایش ملی کیفیت