21 اکتبر اولین همایش ملی کیفیت
- انجمن مدیریت کیفیت ایران، اولین همایش ملی کیفیت را با رویکرد نوین استانداردسازی و با تاکید بر حمایت از حقوق مصرف کننده در چهارم مرداد ماه سال ۱۳۹۴ در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد.
به گزارش دبیرخانه اجرایی همایش این گرد همایی توسط انجمن مدیریت کیفیت و با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران تدوین شده و اهداف و محورهای ذیل را دنبال میکند:
– بررسی جایگاه و نقش مدیریت کیفیت بر رضایتمندی مشتری و مصرف کننده
– بررسی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نحوه اجرای آن
– بررسی پیش نویس قانون سازمان ملی استاندارد ایران با رویکرد نوین استانداردسازی
– بررسی نرخ کیفیت با شاخص رضایتمندی مشتریان و مصرف کنندگان کالا و خدمات
– بررسی تغییرات فضای رقابتی در شرایط پسا تحریم با تاکید بر استاندارد سازی محصولات و خدمات
– جایگاه کیفیت در برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور
– چالش های محصولات ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی
– مشتری و فرهنگ خرید محصولات دارای نشان استاندارد و کیفیت
– تحلیل مدل ارزیابی ملی کیفیت ایران و اثربخشی آن بر بنگاه های اقتصادی
– تبیین شاخص های مدیریت کیفیت در خصوص بنگاه های خدمات محور
۱- چرا باید شرکت کنید؟
امروزه کیفیت مهم ترین جزء زندگی است. کیفیت در صنعت و خدمات امری ضروری برای ادامه ی حیات و بقای سازمان بوده و نقش مهمی در ایمنی و سلامت مشتری ایفا میکند.
کیفیت وارد زندگی شخصی نیز شده و در سنجش سلامت جامعه و مردم استفاده از شاخص کیفیت زندگی امری رایج شده است. هنوز سوء برداشت از کیفیت فراوان است و برخی عقیده دارند که کیفیت در حوزه ی مسئولیت واحد کیفیت سازمان است و نه مسئولیت روزانهی همهی کارکنان یک سازمان.
برخی معتقدند کیفیت اجتناب از کارهای خیلی ساده است که مشتری را نرنجاند. گروهی بر این باورند که کیفیت واژه ابی صنعتی است و در خدمات محدودیت استفاده دارد لذا این موضوع هم از نظر ماهیتی در شکلگیری آن و هم از نظر عوامل و عناصر دستاندرکار آن پیچیدگی خاص خود را دارد که این همایش بستری جهت شناخت وسیع و روشن در این حوزه را به همراه خود دارد.
۲-چه کسانی می توانند شرکت کنند؟
سازمان ها، شرکت ها و مجموعه های توانمند کشور که شامل: شرکت های تولیدی فعال در حوزه های (صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع بهداشتی و صنایع شوینده و آرایشی) شرکت های تولیدی و صنعتی در حوزه های (صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع برق و روشنایی، صنایع الکترونیک) شرکت ها و مجموعه های تولید در حوزه های (لوزام خانگی، لوازم صوت و تصویر، صنعت مبلمان و دکوراسیون، صنعت فروش و موکت، چرم و پوشاک) شرکت های تولیدی، فنی و مهندسی در حوزه های (صنعت ساختمان، صنایع معدنی، کاشی و سرامیک، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی) مجموعه ها و گروه های خدماتی حامی تولیدکنندگان (صنعت بانکداری، بیمه و سرمایهگذاری) میتوانند در این همایش شرکت کنند.
۳- آن چه دریافت میکنید؟
- ارتباط نزدیک با مدیران و مسئولان و امکان مذاکره ی مستقیم با آنان.
- آشنایی و تبادل تجربیات مدیران و مجموعهها با یکدیگر در زمان کوتاه.
- ارزیابی توان خود در بخش کیفیت و رضایت مندی مشتری و مقایسه مجموعه های موازی، بررسی میزان استقبال و رضایت مندی از تولیدات و محصولات مجموعه.
- بهره برداری از تبلیغات در نمایشگاه و حاشیه ی اجلاس
- دریافت گواهینامه ی معتبر طی دوره در کارگاه های آموزشی.
بدون دیدگاه