تحولات روز افزون اجتماعی و اقتصادی در کشور و ضرورت پاسخگویی به مخاطبان استاندارد و کیفیت شرایط جدیدی را برای بروز و ظهور مفاهیم نوین مدیریت کیفیت فراهم آورده است. با مطالعه ای گذرا از یک دوره ده ساله کاملا مشهود است، نگرش های قدیمی دیگر جوابگوی نیازهای مشتریان کالا و خدمات در جامعه پسا تحریم جمهوری اسلامی ایران نیست. امروزه شعار « نهضت کیفیت، رقابت پذیری ، موفقیت پایدار» می تواند ابعاد مشخصی از نقطه عزیمت را در راه رسیدن به هدف برای همه ما روشن سازد.

لذا با پایش تحولات اقتصادی و اجتماعی کشور و با هدف اجرای برنامه ای مدون جهت افزایش آگاهی جامعه در مصرف محصولات مرغوب، بهبود فضای کسب و کار و توسعه و تحقق اقتصاد دانایی محور و همچنین طرح تحول و استقرار رویکرد نوین استاندارد سازی در سایه بند ۳۰ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه، البته با نگرشی جدید سومین کنفرانس بین المللی کیفیت توسط انجمن حامیان استاندارد کیفیت با همکاری اتاق ایران و فرانسه در تابستان ۱۳۹۶ برگزار گردید.

چشم انداز سومین کنفرانس بین المللی کیفیت

 

«کنترل تولید در داخل، استاندارد بودن تولیدات داخل، محصولات و خدمات داخل به عنوان اولین زنجیره مهم است. اگر خدمات و کالای ما استاندارد نباشد نه تنها بازار خارجی را از دست می دهیم، حتی بازار داخلی را هم از دست خواهیم داد.

راهش این است که ما بتوانیم در داخل جنس با کیفیت و رقابتی تولید کنیم و با استاندارد لازم که این اولین زنجیره است. یکی از فضاهای خوبی که در پسابرجام برای صادرکنندگان و تولید کنندگان بوجود آمده، فضای امکان مشارکت با شرکت های خارجی و با برندهای معتبر بین المللی است.»

در همین راستا جهت دستیابی ایران به جایگاه نخست از نظر علمی، پژوهشی، صنایع و استراتژیک در سطح منطقه، ایجاد فرصت هم اندیشی در راستای توسعه پایدار ایران اسلامی و لزوم بهره گیری از ساز و کار اجرایی برای تحقق چشم انداز ۲۰ ساله سومین کنفرانس بین المللی کیفیت برگزار گردید.

 

دستاوردهای به دست آمده از برگزاری دوره گذشته

 

    • برقراری ارتباط و پیوند کاری میان صاحب نظران و متخصصان امر استاندارد سازی در کشور و بنگاه های اقتصادی
    • تبادل دیدگاه ها، ایده ها و ارائه تجربیات موفق در شرکت ها
    • شناسایی و معرفی حامیان و فعالان اقتصادی در حوزه استاندارد و کیفیت

 

اهداف همایش
افزایش فضای رقابتی در شرایط پسا تحریم با تاکید بر استاندارد سازی محصولات و خدمات با کیفیت برتر

چالش های کیفی محصولات ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی

تبیین شاخص های استاندارد و کیفیت در خصوص بنگاه های خدمات محور

بررسی نرخ کیفیت با شاخص استاندارد های بین المللی کالا و خدمات

تغییر نگرش در فرآیند تولید با کیفیت در کشور

بهبود کیفیت تولیدات و خدمات به منظور رونق اقتصادی کشور

digital-assessment-impact-teaching-learning-765x405
سخنرانان همایش
آقای دکتر نوابی (ریاست محترم سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

آقای دکتر مسعود پزشکیان (نایب رئیس مجلس شورای اسلامی)

آقای دکتر فولادگر (نماینده مجلس شورای اسلامی)

خانم دکتر رویا طباطبایی (ریاست سازمان ملی بهره وری ایران)

آقای مهندس مس فروش (ریاست محترم سازمان صنعت معد و تجارت استان تهران)

آقای دکتر سنجابی (معاون سازمان ملی استاندارد ایران)

how-to-crash-your-own-presentation-1024x787
کارگاه های آموزشی
آقای مهندس آرش اخوت خو (سرممیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد)

جناب آقای دکتر شایسته (شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد)

آقای دکتر عباس سقایی: (ریاست محترم دانشگاه مهندسی صنایع دانشگاه علوم تحقیقات)

قای دکتر یاسر سمیعی (استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی)

جناب آقای دکتر ظهوریان (استاد دانشگاه و مدیر برنامه ریزی سازمان مدیریت صنعتی)

images_1686734004_648984b447dcf

آقای مهندس آرش اخوت خو (سرممیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد)

    • تداوم ارائه خدمت پایداری سرویس
    • کیفیت پشتیبانی در زمان ارائه خدمت
    • توانایی رفع مشکلات در هنگام ارائه سرویس
    • سرعت عمل در رفع مشکلات
    • سرانه شکایات و رضایتمندی از پشتیبانی

جناب آقای دکتر شایسته (شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد)

 

آقای دکتر فرمودند افزایش کیفیت، راه رقابت در بازارها ی جهانی امروزه کسب و کار مزیت رقابتی و ماندن در بازار پر تلاطم رکورد و تورم درگرو این است. ابعاد کیفیت شامل انطباق، عملکرد، قابلیت دوام، سرویس و قابلیت نگهداری، قابلیت اطمینان،تحویل به موقع، هزینه مناسب، پاسخگویی، شهرت، انعطاف پذیری، مناسب بودن برای کاربرد وایمنی می باشد.

آقای دکتر عباس سقایی: (ریاست محترم دانشگاه مهندسی صنایع دانشگاه علوم تحقیقات)

 

  • تحلیل کسب و کار در فروش و بازاریابی
  • دو پیشنهاد تحلیلی اولیه
  • روش های معمول
  • تحلیل شبکه های اجتماعی
  • اندازه گیری رضایت مشتری

جناب آقای دکتر ظهوریان (استاد دانشگاه و مدیر برنامه ریزی سازمان مدیریت صنعتی)

 

آقای دکتر به مبحث متولوژی اجرای کیفیت پرداختند که هیچ استراتژی وجود ندارد که تغییر رفتار کاری نخواهد و چالش اغلب مدیران ایجاد چنین تغییری است.

مهندسی اجرا فرآیند اندازه گیری کنترل و بهبود شاخص های اجرایی بطور روش مند  است. ایشان همچنین در مورد شاخص های تمرکز کاری در سطح سازمان ها تیم های کاری و افراد نیز توضیحات کاملی ارائه فرمودند.

گزارش تصویری سومین همایش ملی کیفیت