معرفی همایش

“هشتمین همایش ملی کیفیت” با رویکرد آموزش و توسعه مفهوم مدیریت کیفیت جامع (TQM) در اصول مشتری محوری، مشارکت و بهبود و مستمر در فرآیندهای سازمانی با حضور اساتید و صاحب نظران این حوزه در پاییز سال جاری برگزار می گردد.

همایش ملی کیفیت برای ارج نهادن به زحمات مدیران، کارشناسان و متخصصانی که به کیفیت بها داده و با خلاقیت و نوآوری در تولید محصول مرغوب یا ارائه خدمات ارزنده نقش داشته و به دنبال تأمین انتظارات مشتریان و کسب رضایت آن‌ها هستند، با ایجاد بستری علمی و آموزشی، به پایش کیفیت و مشتری مداری در سازمان‌ها می‌پردازد.

این رویداد با تجربه موفق در هفت دوره گذشته با استقبال بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی و خدماتی کشور در صنایع مختلف به تحلیل رویکردهای نوین استانداردسازی، بررسی و تبیین روش‌های دستیابی به محصولات و خدمات درجه یک، نقش کیفیت در ارتقاء سطح بهره‌وری سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، نقش رقابت‌پذیری و بهبود کیفیت در جلب رضایتمندی مشتری پرداخته است.

شاخص ها و معیارهای مدل ارزیابی :

نحوه حضور و مشارکت در بخش ارزیابی و پایش همایش :

1-ثبت‌نام مجموعه از طریق دبیرخانه دائمی همایش بر اساس دسته‌بندی صنایع
۲-ثبت‌نام در سایت qualityconference.ir و دریافت نسخه اظهارنامه
۳-حضور در جلسات مشاوره و توجیهی فرآیند ارزیابی (حضوری و آنلاین)
۴-ارسال نسخه اولیه اظهارنامه به دبیرخانه جهت بررسی کمیته نظارت
۵-ارسال نسخه نهایی اظهارنامه و در صورت راستی آزمایی بازدید از دفاتر یا کارخانجات
۶-بررسی، داوری و اعلام نتایج ارزیابی در مراسم اختتامیه

برنامه های کاربردی همایش :

ارزیابی، رتبه بندی و تجلیل از سازمان های متعهد به کیفیت در صنایع تولیدی و خدماتی

برگزاری جلسات مشاوره و بازدید از دفاتر یا کارخانه ها

برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف تبیین دانش روز کیفیت

نشست تخصصی صنایع با حضور مسئولین کشور

ایجاد فضای رتباط سازی میان سازمان ها با هدف ارائه تجربیات و انتقال دانش

پوشش خبری همایش از طریق رسانه های پربازدید و معتبر کشور

جلسات تشریح و تفسیر مدل ارزیابی و سمینارهای آموزشی با موضوع کیفیت

اهداف همایش 

راهبرد رونق تولید با ارتقا کیفیت و رفع موانع تولید

اشاعه فرهنگ کیفیت و حمایت از تولیدات با کیفیت

رقابت پذیری در ارائه محصول از لحاظ کیفیت، قیمت، زمان و سرویس دهی مطلوب

ایجاد ساختار فرآیندی فراگیر در تمامی ابعاد سازمان به جهت دستیابی به بالاترین سطح کیفیت

راهکارهای افزایش سهم بازار شرکت ها و سازمان ها با تاکید بر کرامت مشتری از طریق کیفیت محصولات و خدمات

ضرورت شرکت در همایش :

ترویج فرهنگ کیفیت و تاثیر آن در میان اقشار مختلف جامعه از جمله مسئولیت های اجتماعی که وظیفه ای نانوشته بر عهده تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خدمات با کیفیت کشور است.

واضح است که مزایای استانداردسازی در جامعه علاوه بر مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات را نیز در بر می گیرد.