دومین همایش سراسری کیفیت با هدف بهبود کیفیت تولیدات و خدمات به منظور رونق اقتصادی کشور، ارائه راهکارهای نوین جهت برآورده کردن انتظارات مشتری، تغییر نگرش در فرآیند تولید با کیفیت در کشور، برقراری سیستم رضایتمندی مشتری از طریق بهبود کیفیت خدمات ارائه شده، شناسایی و تجلیل از تولیدکنندگان کالا و خدمات با کیفیت، بررسی قانون حمایت از مصرف کنندگان و نحوه ی اجرای آن، بررسی نرخ کیفیت با شاخص رضایتمندی مشتریان و مصرف کنندگان کالا و خدمات، افزایش فضای رقابتی در شرایط پسا تحریم با تاکید بر استاندارد سازی محصولات و خدمات با کیفیت برتر، چالش های محصولات ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی، مشتری و فرهنگ خرید محصولات دارای نشان استاندارد، تبیین شاخص های استاندارد و کیفیت در خصوص بنگاههای خدمات محور در تاریخ ۲۹ تیر ماه سال ۹۵ در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
سخنرانی مقامات عالی دولتی جهت اعلام اقدامات و خط مشی دولت در این خصوص، معرفی شرکت هایی که ارتقاء توسعه کیفیت را الزامی جهت کسب رضایتمندی مشتری دانسته اند، ارائه تجربیات موفق مدیران عالی کشور در این بخش، برگزاری کارگاه های علمی آموزشی و برپایی نمایشگاه از مهم ترین برنامه های این همایش بود.
در جشنواره مذکور سازمان های صاحب نام کشور از جمله وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران، سازمان صنایع دفاع و … همکاری و حمایت نمودند.